OGŁOSZENIE O WOLNYM STANOWISKU PRACY
Komendant Miejski Policji w Gorzowie Wielkopolskim poszukuje kandydatów na stanowisko: inspektor do spraw BHP Zespołu Kadr i Szkolenia Komendy Miejskiej Policji w Gorzowie Wielkopolskim
Wymiar etatu: 0,5
Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu:
Komenda Miejska Policji w Gorzowie Wlelkopolskim ulica Kardynała Stefana Wyszyńskiego 122 66-400 Gorzów Wielkopolski
Miejsce wykonywania pracy:
Komenda Miejska Policji w Gorzowie Wlelkopolskim ulica Kardynała Stefana Wyszyńskiego 122 66-400 Gorzów Wielkopolski
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
1. Przeprowadzanie kontroli warunków pracy i służby oraz przestrzegania przepisówi zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, ze szczególnym uwzględnieniem stanowisk pracy, na których są zatrudnione kobiety w ciąży lub karmiące dziecko piersią, niepełnosprawni, pracownicy wykonujący pracę zmianową, w tym pracujący w nocy,
2. Bieżące informowanie Komendanta Miejskiego Policji o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń.
3. Sporządzanie i przedstawianie Komendantowi co najmniej raz w roku okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy.
4. Udział w opracowaniu planów modernizacji i rozwoju zakładu pracy oraz przedstawianie
propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno – organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy.
5. Udział w opracowaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych
dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy
6. Przedstawianie Komendantowi wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii
na stanowiskach pracy.
7. Opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy
na poszczególnych stanowiskach pracy.
8. Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe a także kontrola realizacji tych wniosków.
9. Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy.
10. Doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
11. Udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą.
11. Doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej.
12. Współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników.
13. Współpraca z laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami do dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi czynnikami lub warunkami.
14. Współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników.
15. Współdziałanie ze społeczną inspekcją pracy oraz zakładowymi organizacjami związkowymi przy podejmowaniu przez nie działań mających na celu przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
16. Uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,a także w pracach komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz innych zakładowych komisji zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy.
17. Inicjowanie i rozwijanie na terenie zakładu pracy różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii.
18. Sprawowanie profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami Komendy Miejskiej Policji polegającej na :
a) kierowaniu pracowników na wykonanie badań profilaktycznych – okresowych i kontrolnych,
b) kierowaniu pracowników na szczepienia ochronne w związku z wykonywaną pracą.
19. Analiza warunków służby i pracy uwzględniająca występowanie czynników szkodliwych
i uciążliwych, w szczególności narażenia na:
a) kontakt z substancjami drażniącymi, alergizującymi, rakotwórczymi, toksycznymi, pyłami oraz czynnikami zakaźnymi,
b) ujemne wpływy atmosferyczne,
c) długotrwałe stany napięć emocjonalnych,
d) kontakt z materiałami wybuchowymi, łatwopalnymi i samozapalnymi.
20. Prowadzenie działalności edukacyjnej i poradnictwa dla pracowników w zakresie organizacji pracy, ergonomii.
21. Prowadzenie działalności edukacyjnej w zakresie profilaktyki i promocji zdrowia
z uwzględnieniem specyfiki ryzyka zawodowego.
Warunki pracy:
Praca biurowa. Dobowa norma czasu pracy - 4 godziny/dobę, tygodniowa norma czasu pracy średnio 20 godzin;
Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem pracy:
Inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca:
a) wykształcenie wyższe i co najmniej 2-letni staż zawodowy
b) zawód technika bezpieczeństwa i higieny pracy lub
c) średnie wykształcenie i co najmniej 4-letni staż zawodowy
Pozostałe wymagania niezbędne:
– uzyskanie poświadczenie bezpieczeństwa o klauzuli "poufne",
– niekaralność,
– nieposzlakowana opinia,
– wysoka kultura osobista,
– umiejętność organizacji pracy własnej.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
– życiorys i list motywacyjny,
– kserokopie świadectw pracy,
– kserokopie zaświadczeń Powiatowego Urzędu Pracy o okresach pobierania zasiłków dla bezrobotnych (w przypadku ich pobierania),
– "Klauzula informacyjna" zawierająca zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Komendę Miejską Policji w Gorzowie Wielkopolskim;
– oświadczenie kandydata/kandydatki o korzystaniu z pełni praw publicznych;
– oświadczenie kandydata/kandydatki o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestepstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
– kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
– oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
– oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego, zgodnie z ustawą o ochronie informacji niejawnych, w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa o klauzuli "poufne".
Termin składania dokumentów:
do dnia 15 lutego 2022 roku
Miejsce składania dokumentów:
Komenda Miejska Policji w Gorzowie Wielkopolskim
ul. kardynała Stefana Wyszyńskiego 122
66-400 Gorzów Wielkopolski
Zespół Kadr i Szkolenia, pokój 205
Dodatkowe informacje:
* "Klauzula informacyjna" oraz oświadczenia znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Komendy Miejskiej Policji w Gorzowie Wielkopolskim
* Wszystkie oświadczenia muszą być własnoręcznie podpisane.
* Oferty niekompletne oraz przesłane po terminie nie będą brane pod uwagę.
* Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
* Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zostaną zniszczone po 3 miesiącach od zakończeniu naboru.
* Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o terminie rozmowy wstępnej.
Wynagrodzenie zasadnicze brutto miesięcznie wynosi: 1403,33zł + premia regulaminowa 19,09% wynagrodzenia zasadniczego = 1671,23 zł + dodatek za wysługę lat od 5-20% wynagrodzenia zasadniczego, w zależności od posiadanego stażu pracy.
Umowa sprządzona będzie na 3-miesięczny okres próbny, nastepnie na czas określony- 9 miesięcy, następnie na czas nieokreślony.